Pyreneeen

21 juli 2013 - Ayzac-Ost, Frankrijk

Gisteren weer en reisdag gehad, wat was het heet. Ongeveer 350 km gereden vanuit vias naar lourdes. Temperatuur 32 graden celcius. Marleen en tim melief hebben ons grotendeels geleid in de auto . Marleen aan het stuur en tim kaart en tomtom lezend. Een mooie tocht. Eerst 's ochtends ingepakt, vochtig maar wel al met meer ervaring. Met anderhalf uur alles gepakt door onze prive cargadoor marleen.

Na twee tussenstops aangekomen op les 3 vallees een camping die de kids weerstructuur geeft, hadden ze even nodig. Keurige straatjes en veldjes, een receptie, zwembad en alles dat hen doet denken aan h oe het is op een camping, niet van de minste soort ook. Wel 4,5 ster met alles er op en er aan. Douches waar ze verrukt over zijn, echt schoon en beter dan thuis. Douches met dubbele koppen, ze konden niet stoppen met te douchen en gebruik te maken van het toilet. Vinden ze toch ook heel leuk een camping zoals het hoort, hoewel ze prima gereageerd hebben op de eerdere campings, is nu even een kadootje voor ze. Alhoewel nu onweert het en zijn ze net uit het zwembad gevlucht, het knalt lekker tussen de bergen.

Gistavond knakworst met soep en brood gegeten. Een keuze van de kookgroep. Aardig om te zien hoe zuinig en prijsbewust ze kunnen zijn, alles is ruimschoots binnen budget en veel vinden ze te duur. De keuze is vaak het goedkoopste, ondanks de mindere kwaliteit. Een sport is het om minder uit te geven en te sparen voor een etentje aan het eind van de vakantie.

vanmorgen naar lourdes geweest, indrukwekkend voor iedereen. Te zien dat mensen met allerlei aandoeningen op zoek zijn naar genezing, zowel jong als oud. Daarnaast de verschillende kerkdiensten te zien, de massa mensen en hun zoektocht naar geluk.

een kaarsje gebrand voor marijke en ton

wij staan daar dan als toeschouwer tussen en zijn ons dan weer even bewust dat ons geluk en gezondheid niet een vanzelfsprekendheid is.

Darna een rondgang door allerlei souvenirshops en daar is redelijk wat ingeslagen, de verrassing zien jullie thuis wel.

en een zoektocht naar speedo zwembroeken, een verplichting om te kunnen zwemmen, de reden is ons onduidelijk. De mannen hebben een schaamte om deze te dragen, alles komt er in uit en zien zich liever gehuld in slobberbroeken, maar ja de beiden timmen dachten het zonder te kunnen maar werden uit het bad gestuurd, ook zij hebben nu een speedo

1. Aty:
    21 juli 2013
    Heel goed regels zijn regels zo moet het thuis ook zijn maar ja helaas
  2. Aty:
    21 juli 2013
    Zo te lezen gaat alles naar wens na een paar hindernissen maar ja dat hoort er bij dat hadden wij ook vroeger.Regen de vouwwagen niet opzetten en slapen bij een boer op de hooizolder (Oostenrijk) we hebben hier geen regen . Heel warm duurt nog wel 14 dagen dus ik hoe thuis vakantie met een lekker glaasje wijn (Ben nu snipverkouden )
  3. Ben:
    22 juli 2013
    Ehh, ik moet de kids in dit geval toch echt gelijk geven: zo horen douches er uit te zien, ook op campings! En dan met water uit Lourdes natuurlijk.