Miimizan westkust frankrijk

22 juli 2013 - Mimizan, Frankrijk

Vanmorgen afscheid genomen van de pyreneeen. Om acht uur op, inpakken en rond kwart over tien weggereden. Een tocht van ren 200 km. Eerst de bergen ingegaan, een route met stijgingspercentages van meer dan 10%. Eerder in 2004 een finish plaats van de tour de france. Daar aangekomen zijn we gaan rodelen . Een kunstmatige rodelbaan op een soort u baan constructie. Twee rondjes hebben ze gemaakt. Tim meekel en sophie met kim waren de snelste. Na afloop lola schoongemaakt, zij was als een gek door een soort bergstroom op en neer aan het rennen geweest en pikzwart. Paarden liepen vrij rond rond de autoos, met veulen. Prachtige blauwe heldere lucht en een inspiratie om snel weer naar de bergen te gaan. Op weg naar st girons, daar zou ook een camping zijn zoals we in de pyreneeen hadden. Na een tocht over de snelweg en de d-wegen kwamen we met een temperatuur van 34 graden aan. Na info en een onprettige behandeling hoorden we de  prijs, 278 euro per nacht, bizar. We zijn door gerden naar mimizan plage, een tip van de moeder van tim melief. Daar een camping gevonden vlakbij het strand onder naaldbomen een krappe plek gevonden, eigenlijk twee plaatsen, immers daar betalen we voor, maar net krap aan om alles daar kwijt te kunnen. Vanavond heerlijk gegeten, spinazie met puree en worstjes, echt lekker.